2013. június 24., hétfő

Hogyan fotózzam a gyermekemet? V. "Napglória"

Manapság sokat szemezek a nappal szemben készített portréképekkel. Divattá vált ez a fajta fotózás mind az esküvői-, mind pedig a gyermekfotózás területén. Múlt alkalommal már mutattam egy nappal szemben készített képet, ám annak szépek voltak a színei, nem kapott fényt..

A Nappal szemben c. bejegyzést itt találod:

Ez alkalommal azonban szándékosan homályosságra törekedtem.




El akartam kerülni a hajacskájának kiégését, ezért alulexponáltam a képet. Az alulexponálás azt jelenti, hogy sötétebb képet készítettem annak érdekében, hogy a nagyon megvilágított részek is tökéletesen látszódhassanak.
Ennek eredményeként az arca egy kicsit sötét lett. Mivel a beépített vakum elromlott, a hungarocellt meg nem volt időm kicipelni napnyugta előtt néhány perccel, maradt az utómunka: Photoshoppal kivilágosítottam a nyakat és az arcot.

Még mindig elégedetlen voltam. Szemem előtt lebegett egy kép, ami nagyon megtetszett, és barnásak voltak a színei. Szerettem volna ugyanazt a hatást elérni. Ennek érdekében elvettem a fotóm színeiből, és barnított hatást igyekeztem kreálni. Fényesebbé tettem az arcot, és már kész is a "napglóriás" Juliska-kép.

Lépésről lépésre:

1. Állj a nappal szemben oly módon, hogy az objektívbe világítson az. Kettőtök között legyen a kis fotóalany.
2. Guggolj le, hogy a gyermek szemmagasságában készüljön a kép.
3. Nem hátrány belekomponálni valamilyen előteret is, pl. füvet, virágokat... csak győzd kerülgetni őket, hogy ne takarják el a lényeget!
4. Állítsd a gépet egy kicsit "sötétebbre": pl.: az idő üzemmóra (Nikonnál S jelzés), és viszonylag gyors expozícióra tekered a tárcsa segítségével.
5. Ha van segítséged, kocogjon oda egy derítővel, hogy az arc jó megvilágításba kerüljön (pl. vaku, hungarocell, derítőlap)
6. Láss neki a barnításnak. Ezt Picasaban rém egyszerű megtenni. A movie üzemmód is barnít, ha jól emlékszem. Photoshopban először levettem a színeiből oly módon, hogy másoltam a réteget, ezt fekete-fehérré tettem, a jobb oldalon az átlászóság százalékát állítgattam, majd a kép menüponton belül a korrekciókat választottam, és a színeket cserélgettem mindaddig, amíg el nem értem a megálmodott barnított hatást.

Biztosan Neked is menni fog! Kár lenne kihagyni! :D

Jó fotózást! 

Budaházi Anikó

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése